Igra je aktivnost u kojoj mališani i djeca razvijaju svoje perceptivne i mentalne sposobnosti, motoriku, uče socijalne i komunikacijske vještine te izražavaju emocije.
Dječje igračke, igre i drugi manje ili više tvornički predmeti određuju sadržaj i osnovni tijek igre.
Igra je oduvijek bila i ostala temeljna aktivnost djece, ali se mijenjaju načini igre, a posebno dječje igračke koje sa sobom „nose“ obilježja šireg društvenog, kulturnog i tehnološkog razvoja. Odabir kvalitetnih igračaka sve je veći izazov za roditelje i ostale odrasle, te se na kupnju igračaka treba pripremiti jednako kao i na kupnju ostalih proizvoda. Pritom ne smijemo zaboraviti dob djeteta.
Moja preporuka je i da se pri odabiru i kupnji igračaka pridržavate načela različitosti te tako omogućite djetetu da se igra na različite načine, npr.
• sa zagonetkama,
• društvene igre,
• plišane igračke,
• igračke koje su replike predmeta iz svakodnevnog okruženja,
• igračke koje potiču kretanje.
Z igro in ustvarjanjem otroci izražajo tudi čustva.
Dječja igra posebno dobiva na kvaliteti ako se odvija na otvorenom, na velikim površinama, gdje djeca u kretanju upoznaju svoje tijelo, uče kretanje i socijalne vještine, stječu upornost i prije svega uživaju.
Da bi igra tekla, u pravilu je potrebno poticanje, i to prikladno odabranim igračkama i riječima te na kraju, ali ne manje važno, primjerom i uključivanjem odraslih u dječju igru.
Za Baby Center:
prof. dr. Ljubica Marjanovič Umek, razvojna psihologinja