Kolica FreeOn Lux Premium na testu (by Strollerica)
OSOBNA ISKAZNICA
Marka: FreeON
Model: Lux Premium
Tip: kompaktni buggy
Zemlja porijekla: EU
Supermoći: ultra kompaktna gradska kolica
Slični modeli: Lux
FreeON je europska marka dječje opreme, koja se izdvaja u moru drugih svojim modernim dizajnom, te izuzetno prihvatljivim cijenama. S 15 godina iskustva, danas nam nude 4 različite linije proizvoda: Street (kolica), Car (autosjedalice), Home (namještaj), te Sleep (jastuci za trudnice, posteljina…). Lux Premium je dio Street linije – a mi smo imali priliku isprobati ova kompaktna kišobran kolica! U nastavku možete pročitati sve detalje.
.Za sve one koji ne žele čitati detaljan opis – tu su tehnički podaci:
ZA:
• Jednostavna za rukovanje
• Prostrana košara za stvari
PROTIV:
• Potrebno ih je svaki put polegnuti za sklapanje
TEHNIČNI PODACI:
Težina:
• Kolica: 7,5 kg
Nosivost:
• Maksimalna težina djeteta: 22 kg
Dimenzije:
• Rasklopljena: 90 x 56 x 104 cm
• Sklopljena: 39 x 56 x 92 cm
• Visina ručke: 104 cm
• Kompletna duljina sjedišta: 80 cm
• Visina naslona: 43 cm
• Dubina sjedišta: 21 cm
• Širina sjedišta: 30 cm
• Dužina naslona za noge: 17 cm
Kotači:
• Prednji: 16,5 cm
- Stražnji: 15 cm
PRETHODNE VERZIJE
KONSTRUKCIJA
Pouzdana konstrukcija od aluminija od svega 7.5 kg je osnova Lux Premium kolica. Amortizacija se nalazi na sva 4 jednostruka kotača. Između stražnjih kotača, točno na sredini, nalazi se kočnica na klik-klak sistem. Prednji kotači se mogu fiksirati za grublje terene. Ova kolica su svakako namijenjena za vožnje gradom, tako da je sve više samo bonus. Između prednjih kotača je plastični dio, koji služi kao oslonac za noge većoj djeci.
Shopping košara je dio same konstrukcije. Otprilike stane jedna vrećica srednje veličine (papirnata). Dostupna je sprijeda i straga, osim kad je sjedište u ležećem položaju, onda samo sprijeda. Sviđa mi se što nije skroz nisko pozicionirana, na tlu, već lagano odignuta i zatvorenijeg tipa, tako da ne kupi svu prljavštinu. Unutar košare se nalazi i pojas za nošenje – savršena stvar!
Sklapanje i rasklapanje je iznimno jednostavno. Sve se odvija uz pomoć samo jedne ruke u jednom potezu. Za rasklopiti kolica, potrebno je pritisnuti sigurnosni gumb te glavni gumb i podići kolica prema sebi. Za sklapanje je dovoljan simultani pritisak na ta dva gumba, te lagano spustite kolica prema dolje. Ono što mi je uhvatilo pažnju, jeste da se sjedište svaki puta mora vratiti u ležeći položaj, kako bi se kolica sklopila. Pošto se naslon podešava na klik, to je zaista sekunda posla, ali ipak dodatni korak.
Upravljačka ručka je od umjetne kože, ugodna na dodir i jednostavna za održavanje. Sa svojih 104 cm visine, mislim da odgovara svima.
SJEDIŠTE
Sjedište nudi cijelih 80 cm u ležećem položaju, s podignutim podesivim dijelom za noge. Naslon je visine 43 cm i podešava se na klik, te nudi 3 različita položaja – ležeći, polusjedeći i sjedeći. Do samog krova ima još dosta mjesta.
Sigurnosni pojasevi su u 5 točaka, s time da su bedreni prišiveni na samo sjedište. Moguće je koristiti ih u samo 3 točke, jer se razdvajaju. Rameni pojasevi imaju naramenice, radi veće udobnosti. Visina se podešava provlačenjem pojasa kroz naslon. Otpuštaju se jednim klikom na središnji gumb.
Osim samih pojaseva, tu je i komad tkanine, fizički pričvršćen za samo sjedište, koji se obavije oko prečke, te sprječava klizanje bebe.
Oslonac za noge , poznat i kao footrest, nudi 2 položaja i prilično je dugačak! Prema gore ide s jednom rukom, a pritiskom na gumbe s donje strane ga vraćate u prvotnu poziciju.
Prečka je rotacijska. Moguće je izvaditi samo jednu stranu ili kompletnu prečku, ovisno o tome kako se beba voli voziti. Materijal je isti kao i na upravljačkoj ručki – umjetna koža, jednostavna za održavanje.
Krov je sastavljen od 2 velika panela i malog vizira, te trećeg velikog panela koji se nalazi iza zipa. Na prvom panelu, prema roditelju, nalazi se peekaboo prozorčić. Odlično je pozicioniran, napravljen od ventilacijske mrežice, te plastificiran.
Taj detalj s plastifikacijom mi se čini kao višak, jer je teže vidjeti bebu kroz njega. Nekako (osobno) preferiram samo ventilacijsku mrežicu – pokazala se kao super saveznik ljeti. No to je zaista minoran nedostatak, jeR…stražnji dio sjedišta krije ventilacijsku mrežicu, skrivenu ispod zipa! Odličan, odličan detalj! Na tom istom potezu se nalazi i džepić za stvari koje vam uvijek trebaju pri ruci. Veličinom više no dovoljan za odlazak u brzinsku nabavku – unutra stanu ključevi, mobitel, te maleni novčanik.
KAKVA JE VOŽNJA?
Prvu vožnju smo odradili u Opatiji bajnoj. Ako ste ikada tamo bili, znate kakav je Lungo mare – drmuckav, pun neravnina, stepenica, jednom riječju: zahtjevan. Odmah u vatru. Lux Premium je sve odradio bez većih poteškoća, bez obzira na to što je gradski primjerak.
Zadnji put smo na tom istom terenu testirali Joolz Aer, koji je položio s 5+, čisto za referencu.
Sitni šljunak, stare kamene ploče, travnate površine, asfalt – nije bilo ukopavanja, zastajkivanja, zapadanja kotača i sličnih neugodnih situacija.
Smajlić i Sunčić su se izmjenjivali u Lux-u tih par dana. Sunčić ima još pregršt mjesta, Smajliću je na taman (skoro 100 cm, 13.5 kg). U globalu, fin raspon za korištenje.
Ukupno dvije mane sam im našla – vraćanje u ležeći pri sklapanju, te plastificiran peekaboo. Peekaboo je više moja osobna preferencija, nego realna potreba. Kroz razgovor s drugim mamama sam shvatila da njima to niti najmanje ne smeta, posebice kad se uzme u obzir da se stražnji panel otvara.
Sklapanje me nije smetalo, ali jeste nešto što sam odmah primijetila, naspram drugih kolica te veličine. Kad se sve zbroji i oduzme, kraj svih pozitivnih detalja na Lux Premium-u, ove dvije sitnice su zanemarive.
Očekivala sam daleko manje od njih, no Lux Premium nudi jako puno za uložen novac.
DODACI (kupuju se zasebno)
• Mommy rules torba
• Diamond ruksak
• Suncobran za kolica
• Držač bočice
• Dvostruka termo torbica
• Multifunkcionalna kopča 2u1
• Mrežica protiv komaraca
• Karabin s trakom za pričvršćivanje
• Buggy board sa sjedalom i ručkom
Strollerica (www.strollerica.com/blog)*